دکتر یحیی حساس یگانه
مهاجرت و گردشگری - تور و توریسم
دکتر یحیی حساس یگانه
29 آبان 1394 ساعت 17:11 | بازدید : 90 | نویسنده : مهاجرت و گردشگری | ( نظرات )

زندگینامه

در سال ۱۳۲۹ در زنجان متولد شد. پس از دریافت مدرک سیکل اول در تحصیلات متوسطه کار حرفه‎ای حسابداری را به عنوان کمک حسابدار در ''شرکت پارس لوکس'' تولید کننده اتوبوس و مینی بوس، جاده آبعلی آغاز کرد. حین انجام کار، دیپلم دبیرستان را در رشته ریاضی دریافت کرد. سپس، حسابداری را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در محضر مشاهیر حسابداری ایران، از جمله حسن سجادی‌نژاد، عزیز نبوی، اسماعیل عرفانی، مصطفی علیمدد، علی ثقفی به پایان رساند. از آن جا که آن هنگام، هنوز در دانشگاه‎های ایران مقطع دکتری حسابداری راه‎اندازی نشده بود؛ اوایل دهه ۱۳۷۰، در آزموندکتری طرح توکتن سازمان ملل متحدکه دانشگاه علامه طباطبایی مجری آن بود شرکت کرد. در این طرح برای استادان ایرانی خارج از کشور تسهیلاتی فراهم می‎شد تا برای تدریس دوره‎های دکتری به ایران بیایند. در این آزمون از بین ۱۲۰ تن از دانش‎آموختگان کارشناسی ارشد حسابداری ۸ تن برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری پذیرفته شدند؛ که وی جزو آنان بود. سرانجام، درخردادماه سال ۱۳۷۸ موفق به اخذ مدرک دکتری حسابداری شد.

حساس یگانه در زندگی حرفه‎ای خود مشاغل گوناگونی در خدمات  حسابداری، حسابرسی، مالیاتی، و طراحی سیستم داشته است. ولی فعالیت حرفه‎ای اصلی وی به عنوان ''حسابدار رسمی'' و از اعضای بنیان‎گذار جامعه حسابداران رسمی ایران بیش‎تر در زمینه حسابرسی مستقل است. او از اردیبهشت۱۳۸۵ تا بهمن۱۳۸۷ عضو هیئت هفت نفره ''تشخیص صلاحیت علمی و حرفه‎ای''جامعه حسابداران رسمی ایران بود. وی هم‎چنین، یکی از اعضای باسابقه انجمن حسابداران خبره ایران و دارای عنوان ''حسابدار مستقل'' آن انجمن است. از ۱۳۸۴ تا ١٣٩١نیز نایب رئیسی ''شورای عالی'' آن انجمن را بر عهده داشت. او هم اکنون ''حسابرس رتبه یک'' مورد تایید دیوان محاسبات کشور است.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان گردشگری و ویزا و آدرس tour-visa.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 374
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 8
:: باردید دیروز : 1
:: بازدید هفته : 10
:: بازدید ماه : 130
:: بازدید سال : 1147
:: بازدید کلی : 18060